Tuesday, January 13, 2009

Apa beza kita dan Yahudi?



Apa beza kita dan Yahudi?

 Semua orang kutuk Yahudi sebab takde hati perut pedal limpa membunuh rakyat Palestin ikut sedap tekak kerongkong diorang. Memang diorang bangsa yang dilaknati tuhan dari dulu lagi. Kita semua benci Yahudi. Tu kata kat mulut moncong kita laa...tapi betul ke kita ni benci Yahudi. Ke kita pun sama ada sifat-sifat yang ala-ala Yahudi dalam diri tanpa kita sedari. Mari kita pakat-pakat fikir sendiri.


Yahudi perasan bangsa dia yang paling mulia

Bila dah perasan best maka orang lain memang tak best. Sifat bongkak berlagak tak tunggu kaum Yahudi aje, kalau kita sendiri ada sikap camni maka sama jugaklah kita macam Yahudi laknatullah tu. Kita perasan best sebab kita dari keluarga berada, berpangkat, berkedudukan, bergaul dikalangan orang yang perasan best belaka pastu menyombong membongkak berlagak, nak kata apa lagi? Yahoo-di-sana-sini!

Yahudi disokong kuasa besar

Kita kalau ada back-up dari orang besar lagi berkuasa cukup le, macam-macam la akal kita. Mintak tanah la, mintak projek la, mintak sain la, apa boleh mintak kita mintak. Dah tak mintak kat tuhan dah. Kita buat macam tuhan tu takde kuasa. Kita yakin apa yang kita nak kita boleh dapat dengan sandaran manusia yang ada kuasa. Masa tu kita dah tolak tuhan ke masjid sahaja, keluar masjid tuhan dah macam takde, tu yang buat kerja jahat laknat khianat selamba ayam serama aje. Bila malam kita pergi masjid balik, kita solat, kita baca yasin. Apa ceritanya ni?

Yahudi dapat sokongan kita

Kita lantang mengutuk kekejaman Yahudi di semenanjung Gaza. Dah penat menjerit kita lepak makan kat kedai milik Yahudi. Balik rumah kita bukak tv pastu layan cerita yang dibuat oleh Yahudi. Esok beli barang rumah, baju, seluar dan sebagainya kat gedung-gedung kroni Yahudi. Sudahnya duit dari kocek seluar kita masuk akaun diorang dan akhirnya buat beli peluru dan bom tentera Yahudi unrtuk bunuh saudara Islam kita kat Palestin. Apa kita nak kata depan Allah kelak?

Yahudi suka tindas orang

Kita pun apa kurangnya. Ada duit sikit, ada kedudukan, ada pangkat, ada syarikat, orang yang lemah kita tindas. Kita abaikan hak diorang, kita cekik darah diorang, kita habiskan nyawa mereka membanting tulang untuk mengkaya-gilakan diri kita dan keluarga kita. Kita tak ambil port pun keperluan serta kebajikan diorang yang juga ada anak bini dan orang tua dibawah tanggungan mereka dan ada juga mereka yang dah jadi anak yatim setelah ketiadaan ibubapa. Ingatlah, Yahudi dilaknat tuhan. Jangan sampai kita pun kena laknat sama.

1 comment:

Anda semua dijemput bermuzakarah, berbincang, berborak kat sini semoga bertambah ilmu kita hendaknya. Yang elok tu dari Allah yang tak elok tu dari hambanya ini yang lemah.